Monday, April 2, 2012

BUDAK CENONET BARU

Malam kelmarin kami sekeluarga pergi berjimba makan makan seafood kat Bangi...sedap bukan main lagi...harga pun berpatutan..pas abis makan kami singgah tumpang solat maghrib kat rumah Kak Long...pas maghrib dan bersembang sakan, kami pun baliklah...sian jugak kat budak budak kat rumah...entah apa ceritanya...

Masa balik...masa nak belok kanan ternampak sesuatu...yang begitu kecil...berekor panjang...macam anak tikus...bila semakin dekat...Ya Allah...anak kucing rupanya..alamak...jumpa  budak cenonet lagi...huhuhu..bila nak jumpa seketul emas nih????..dalam gelap kaler dia macam kelabu...dalam ati dok cakap...kelabu lagi...fuhhhh..dok cari jugak kut kut ada emaknya dan adik beradik yang lain...tunggu dalam 2 minit tak ader pun bayang kucing lain..terus jer pack and go...bawak budak tecik tuh balik

Kami bergegas balik rumah...takut budak nih lapar...sepanjang perjalanan dari Kg Pandan ke Pandan Indah senyap jer dia...sampai rumah...Ya Allah..banyaknya kutu kat badan budak nih...najis kutu pun bertempek tempek...terus mandikan dengan air suam...sian kat dia...

Nak tengok cam ner rupa nudak bertuah tuh???

Jeng jeng jeng...

Ladies and gentlemen, inilah budak itu...Hubby bagi nama dia Kimi pasal caler dia creamy..


Selepas mandi


Rasa pelik kot..tetiba ada towel



Saya lah Kimi...budak yang comot

Bestlah tido malam nih

Boleh main main

Time kasih selamatkan saya
Soo creamy...
2 ekor budak jakun
Darling mata tak berkelip
Chito tukar posisis
Dah tetido
Dasar budak nakal..tido mata tak katup


Boduguard Kimi...Kakak Darling
Dah mandi dan bagi minum susu terus jer keluar suara...nangislah tuh...maybe selama nih tak pernah ada orang yang melayan...kat badan pun ada gris...tido bawah keter kut budak nih...Si Kimi nih tak berapa nak menyusu..maybe puting susu tuh keras sangat kut...tak per...esok mama pi cari lain yer Kimi...

Kami bawa pulang dia tanpa perancangan...huhhh...bertambah bilangan ahli keluarga...betambah satu mulut untuk disuapkan makanan...Insyaalllah Allah akan memberkati kamu sayang....

Ari nih balik keje kenalah bergegas sikit...takut Kimi kelaparan...huhuhu...semalam dia tido lena...tak bangun pun mintak minum susu...selesa sangat tido kut...

Kalau ada sesiapa yang ada kitten yang masih menyusu bolehker kami tumpangkan Kimi???

7 comments:

MamaBetty said...

ya tuhan..mujur ko jumpa dak kimi ni weh..sian dia sensorg..aku xdok mak kucing..harap2 ada kawan lain boleh bantu..

KucingMalaysia said...

eee..comel nya Kimi. nakal lak tuh ! tito mata terbuka separuh, apa pon.. tahniah dan terima kasih awak selamatkan 1 lagi nyawa dari jalanan ;)

NNS said...

mamabetty: mujur lalu ikot jln tu..memula menjerit psl ingatkan tikos, rupa2 seekor anak kucen..hubby puas berleter sepanjang on the way blk iklan khidmat masyarakat kenape kita perlu sunatkan kucen..uhuuu..nmpak gayanya kena ngasuh baby kitten cm time dulu2 ler..wuwuwuw...

NNS said...

KucingMalaysia: sebenarnya dh bertekad n keraskan hati xnak amik mana2 kitten or kucen yg terjumpa kt jln or mna2 tp apakan dayaku..jiwaku ini sensitip..nasib baik amik klu x musti dh basah kena ujan..pagi td ujan lebat..

ery D cat said...

aloolololoooo tomeinyer laaa....tima kasih selamatkan dia...:)

meowwmania said...

alhamdulillah...sukanya baca kisah ni

untung kimi jumpa mama yg penyayang

smoga Kimi membesar sihat :)

NNS said...

KucingMalaysia- memang budak nih comel pun..nakal pun boleh tahan..

Ery- dah rezeki dia dan rezeki kami..

Meowmania- kalau ikut mmg dah tak sanggup nak amik...tapi lagi tak sanggup nak tinggalkan...memanjat ligat budak nih..pagi tadi dah pandai gi tempat kita letak blackwood..

Yang Ni Pon Best Jugak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...