Wednesday, January 26, 2011

YUKI SOHMA MY CUTE TUXEDO CAT

Nama beliau Yuki Sohma diambil sempena nama karakter dari si tikus dari anime Fruit Basket...maklumlah dulu dulu dok gila anime ngan manga...skang pun gila jugak..tapi dah kurang skitlah...ahaks...

Wajah suci ketika masih dara

Yuki nih aku jumpak kat bawah apartment rumah aku....dia ada 6 beradik...aku adopted Yuki...hubby adopted Kyo Sohma aka my big fat orange....yang lagi 4 ekor aku dah lelong kat kengkawan lain...dok terbiar kat tangga coz mak dia dah gatai lagi...umur dalam sebulan masa aku ambik tuh....so cute....long hair...

Ramai ingat dia nih kucen jantan

Dia nih dapat baka tuxedo dari pak dia...kucen jantan yang dok merayau sekitar apartment nih jugak...mak dia Calico DSH jek....aku tengok mak dia asyik asyik lah beranak...anak kecik lagi dah ngandung lagi....tapi dah lama aku tak jumpa mak dia nih...entah apa lah nasib beliau sekarang...kesian pun ada...ye lah..dah nammya binatang...bukan dia reti nak merancang keluarga ker....aku tengok nak ajaga anak pun dia tak berapa nak reti...masa aku plan nak bawak dia gi neuter dia hilang tanpa khabar berita....risau ada orang yang pi campak dia kat pasar jek...inilah nasib seekor kucen terbiarkan...


Pic ala ala passport

Nak citer sikit pasal tuxedo cat nih...jeng jeng jeng...actually, tuxedo nih bukan lah sejenis baka...tak kiralah long hair ker short hair ker...mereka nih tergolong daripada bicolor cat...cuma tuxedo yang kaler itam dan putih macam Yuki consider as Gala cat ataupun elegent cat sebab macam dia dah ready pakai tuxedo untuk majlis majlis penting yang mementingkan dresscode...hehehe...terdapat lebih kurang 10 gred tuxedo cat yang ada kat dunia nih...ini bergantung kepada corak tuxedo yang ada kat badan mereka...antara ciri penting ialah bulu putih pada kaki...dada dan juga dagu...macam Yuki nih tuxedo cat yang ada taik lalat dimuka...ahaks...taik lalat macam Siti Nurhaliza ker? ...tapi rasa lagi cute dari Siti kut....( dalam nada perasan)...kucing itam putih nih ada jugak yang ada patern lembu dan jugak masked...terdapat 4 baka di dunia yang amat terkenal dengan corak tuxedo nih...antaranya..
  • American Shorthair
  • British Shorthair
  • Manx
  • Persian
Ada orang cakap personaliti tuxedo cat bergantung kepada baka dia lah...tapi yang pasti mereka nih tergolong dari kucen yang pandai bergaya dan ada ego yang tersendiri...kerana beranggapan diri mereka punya kelas tersendiri....mereka akan guna intonasi suara yang berbeza apabila duduk bersama dengan kucen kucen lain...ini kerana dia nak maintain dia nyer kelas...wahhhhh....dasyat gitu...kucen pun tau ada kelas kan...
Terdapat beberapa ekor kucen tuxedo yang glamour di dunia...

antaranya :-

Socks...kucen jantan milik Chelsea Clinton yang lahir pada tahun 1991.  namun begitu beliau telah kembali kepada penciptanya pada tahun 2009...merupakan kucen White House yang paling glamour...

Sylvester...karakter kucen dalam siri kartun Sylvester...punya hidung merah dan agak nakal.. glamour dek kerana memek mukanya..dan jugak kenakalannya..

Felix the cat...karakter kartun yang paling glamor di dunia...

Balik kat Yuki yang comei nih....dari kecik memang terserlah kecomelan dan kemanjaan beliau...apatah lagi dengan abg dia si Kyo tyuh...Kyo rajin tolong jilat bulu dia...makan nak berteman...kalau taj temankan sanggup dia tak makan...amboi amboi...demand nampak....tapi dia tak cerewet makan....yang penting teman kan dia...usap usap belakang dia....tapi paling suka lah kalau kita yang suapkan dia food...makin berselera dia makan....pas puas makan nak mintak dukunglah pulak...yang ini aku tak kuasa nak melayan..yang rajin melayan hubby lah ...saper lagi....sebelum gi keje sibuk dukung Yukilah...Kyolah...Monyetlah....dok bawak jalan jalan tepuk tepuk belakang lah...layan jangan tak layan...
Dok control anak-anak




Susukan anak anak

Yuki nih lah ibu kepada 6 ekor anak anak Bob....bnyak gila anak anak diorang...aku ingatkan 2 ekor jek masa Yuki ngandung dulu...kesian aku tengok...tapi Yuki cute jer masa ngandung...dia tak manjakan pun anak anak dia...Dia jek yang nak manja lebih lebih...hhihihi...aku rasa ni lah 1st and last aku kasik dia beranak...kesian....

Nyusu lagi


No comments:

Yang Ni Pon Best Jugak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...