Friday, January 21, 2011

Semoga kalian bahagia sentiasa

Pagi pagi lagi hari Rabu yang lalu, hubby hantar aku pergi keje awal sikit..banyak keje kat rumah katanya...Pas hantar aku hubby dok sibuk pulak membelek si Bob Jr...bagi dia main-main...tidokan dia kejap..pastuh mandikan dia...dah makin besar dan berat budah tuh...kuat makan wetfood...kibble tak berapa suka nak makan...memilih sikit... masa mandi senyap jer...yelah..hubby mandikan dia dengan air suam...tapi bila nak keringkan badan, dia nak buat sendiri...biarlah...lagipun ini hari terakhir dia mandi kat rumah kami...

Sengaja aku mintak orang yang adopt Bob jr ambik masa keje...aku tak sanggup nak menghadapi perpisahan ini...Biarlah hubby yang menguruskannya...Bob Jr kitten yang amat manja...mana mungkin aku mampu melihat dia pergi kedakapan orang lain..Iras dia macam papa Bob...Manja macam mama Yuki...suka berdukung...suka dicium...suka dipeluk...suka baring diriba....mana nak cari kitten sebaik dan semanja dia..

Tepat jam 12 tgh hari tuan baru dah datang ambik...dia nangis kejap jer...tapi bila dah kena aircond keter, senyaplah dia...nyaman agaknya tuh...hubby tak tergamak nak tengok muka dia lama lama...makin lama semakin sayang...wawa.....wawawa...mata jangan menangis....hati berhentilah merintih...


Semalam...hari Khamis cuti Thaipusam...giliran Prince pulak dibawa pergi oleh tuan baru...aku lekas lekas berkurung...sekali lagi hubby yang menguruskannya....Prince yang katif dan nakal...suka menggigit bila dipegang....tak suka orang pegang lama lama....suka tido kat tempat tinggi...tak suka diganggu bila tido...aku mandikan dia kat singki....mandikan dan manjakan dia lama lama....ye lah....lepas ni entah dapat berjumpa lagi entah kan tidak...tapi aku tau, dia sudah bertemu dengan tuan baru yang penyayang...

Sebenarnya...setiap kali tuan baru datang amik kitten, hubby dah standby camera nak snap pic...tapi aku tahu dia tak tergamak....hubby cakap....pemergian kittens umpama pengalaman pahit yang tak mahu diingati...bukan aku sengaja nak pisah kan mereka...tapi Bob mengalami stress yang agak teruk...bila tengok kitten lari sana sini, dia nampak runsing...tak makan....badan pun dah kurus...muka pun tak ceria...

Aku berharap semuanya akan di rahmati Allah....semoga mereka akan bertambah bahagia....aku yakin itu yang terbaik untuk mereka...kerana kasih sayang aku relakan...melihat mereka lahir, adalah kenangan indah....melihat mereka berlari walaupun sampai berlanggar kaki buat aku happy....kini rumah jadik sunyi...kadang kadang bila bangun tido, aku ada jugak terpanggil Dora....ohhhh aku lupa....Dora dah dibawa pergi...Panggil Bob Jr nak kasik makan....aku lupa...dia pun dah tak ada....bila cium tuala mandi diorang, masih ada lagi bau mereka...

Hanya gambar tempat aku melepaskan rindu...walaupun penat menjaga mereka...tapi keseronokannya tidak terkata...semoga kalian bahagia sentiasa...semoga kalian sihat selalu....ohhhh jiwa raga ku....kasih manja hatiku...rindunya.....

No comments:

Yang Ni Pon Best Jugak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...