Monday, January 17, 2011

Yuki Jr Selamat Bersama Keluarga Baru

Semalam Yuki Jr sudah bertemu keluarga baru yang akan menjaga beliau sehingga dewasa....Keluarga En Mohd Ali yang ku lihat amat penyayang dan aku lihat mampu untu untuk memberi kasih sayang dan perhatian kepadanya. Jam 7.30 mlm En Mohd Ali datang seisi keluarga untuk melihat Yuki Jr...Mereka sungguh teruja melihat Jr..Segala kelengkapan baru untuk Jr juga dibeli malam tadi...Engkau amat bertuah Jr...Bertemu dengan keluarga yang baik dan punya pengalaman memelihara kucen. 

Aku sempat mandikan sekecik tuh buat kali terakhir sebelum diserahkan kepada keluarga baru..Jangan tanya hati dan perasaan aku...tak mampu nak luahkan dengan kata kata...hanya airmata yang mampu menceritakan segalanya...Aku mandikan Jr dengan kasih sayang,,,,Keringkan bulunya dengan lembut....bila bulunya kering...dalam hati aku yang basah...aku cuba menahan emosi...mengapa terlalu sukar


Aku angkat Jr bagi Yuki cium....bagi Simba cium....bagi adik beradik yang lain cium...aku tengok dia gembira...tak sabar nak ikut keluarga baru ke muka pintu....Aku cium pipi dia...hidung dia....perut dia...paws dia....dahi dia....mata dia.....lalu aku letakkan ke dalam carrier baru yang khas dibeli untuk Jr...Dia bermain gembira di dalam....tapi hati aku remuk di dalam , hanya Allah yang tahu....tapi aku bersyukur....Jr sudah bertemu tuan yang terbaik....yang mampu...

Aku sempat bertukar no hp dengan anak2 en Mohd Ali...Mereka menjemput aku datang ke rumah mereka nanti untuk melihat si comel ni nanti....tapi....sanggupkah aku????....Aku hantar Jr dimuka pintu dengan perasaan pilu...

Kejam kah aku? Kata Mak itu yang terbaik...bukan kita buang dia...kita carikan dia keluarga yang lebih mampu dari kita...yang punya rumah yang luas...yang boleh beri perhatian kepadanya....

Aku takkan mungkin dapat melupakannya....dari saat Jr di dalam kandungan....dari saat dia dilahirkan...dari saat dia buka mata...dari saat dia betah berlari kesana kemari...dari saat dia dah pandai mengejar kaki...saat saat dia memanjat bahu bila aku besolat....mukanya...irasnya....baunya....semuanya aku akan ingat...suaranya...kenakalannya...

Selepas Jr pergi dari pandangan mata....aku hanya mampu termenung kosong....sungguh...aku sayang kan dia...tapi aku mahu yang terbaik untuknya....semalaman aku tak tido lena....mungkinkah dia juga begitu...
Semoga kamu selamat selamanya sayang....semoga kamu hidup dilimpahi dengan kasih sayang....aku tak mampu untuk snap pic dia...kerana tangan aku kaku dan tak bermaya....ooooo air mata berhentilah menitis....

No comments:

Yang Ni Pon Best Jugak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...