Monday, April 4, 2011

Journey Ibu Kucing to Incheon, Seoul Korea - Part 1

Lama gila aku tak update blog nih..Maapkan daku..semenjak dua menjak nih teramatlah sibuk..ngan kerja lagi..tambah2 last 2 weeks aku p holiday so, masuk jek opis terus pegang keja..Bos plak cam tak bagi can nk rilek..uhuuu..


So, hari nih nak cerita psl holiday aku ke Korea. Anak-anak bulu macam biasa lah kena tinggal kt umah ngn papa diorang..huhu..aku p joint geng-geng trekkers..Kat bawah nih ada a few pic masa kt sna..


Kat Incheon

Breakfast kt hotel. Telur & roti jek


Time kt sana tercari-cari gak lah kot-kot ternampak strays kt tepi jln or kt mana-mana (actually dh start rindu kt budak0budak kt umah..uhuuu) tp, menakjubkan, mmg tak jumpa walaupon seekor..yg terjumpa hanyalah anjing or kucing wif their owner..

Menurut Mr Kim, our travel guide, kucing or anjing kt Korea mmg menerima layanan yg baik..Interested nk tnya lg tp memandangkan mslh bahasa (aku tnya lain dia jwb lain) aku malas..huhu..Tp aku tertarik bila dengar Mr Kim ckp that Men in Korea kena patuh 1st kat diorang nye Wife. 2nd diorang nye pet (Mr Kim ada sekor anjing n kucing) & lastly baru kat diri diorang sendr..

Ok, masa first day after breakfast, kitorang di bawa ke MBC Studio - tempat pengambaran Drama Korea Jewel in the Palace..Scenery mmg cantik. Countryside diorang mmg nmpak cm betul-betul kampung..Kt sini bnyak diorang tanam strawberry.



Kat depan pintu gerbang




Manis gilek, tp ble tahan mahal
Pas di bawa melawat ke MBC Studio, kitorang pon dibawa ke tempat lunch..Menu-> sup cendawan & nasik & side dish yang lain cam ikan bilis, telur, kimci n etc. Daging mmg xada sebab kitorang dah request awal-awal x nak include kan any meat.


Lunch Time
 

Ngn KakLong kt dpn restaurant
Pastu pas bergambo bagai, mcm biasa lah kan, musti rsa nak terkucil..Sejuk oo kt luar tuh. -4 to 5 darjah celcius. huhu..G lah cari toilet die..nak tau ape yang makcik jmpak?? 2 eko budak comel ini mmg sgt comel (x sejuk ke dok kt luar tu)..Owner die snyum jek aku snap pic diorang..Nak interview lebih-lebih xbole sbb dia cm xpaham apa yg aku tnya..Dok lawan sengih jek lah..haha




Aku panggil nama dia Pochi2..terus dia bangun..huhu

Pastu, bila perut dah kenyang, our next destination is Nami Island. Hooreeyy!! Seronok oo nek ferry..ada le dlm 15 minit..masa kt dlm nih interested sbb nmpak Korean people bawak pet diorang..Kita kt Malaysia public trasport cam bus etc amatlah xmesra haiwan peliharaan.. Pernah masa aku tahan taxi nk bwk bob n chito ke vet Cheras, ramai taxi yg xnak amik sbb takot nanti taxi diorang berbau..Penat gak tunggu, last-last ada 1 taxi nak amik,tuh pon bersyarat. Kena letak diorang kt bonet belakang.Uhuuu..Sian anak-anak aku.

Nami Island nih actually tempat yang agak famous untuk tourist & couple. Ramai ooo org dating kt sini. Sebab tempat ni adalah salah 1 tempat shooting untuk drama Korea yang agak famous yakni Winter Sonata (aku dah x berapa ingat cite nih actually). Tapi aku tak lah fefeling pon sbb tak datang ngn hubby kan..pastu dh xbrapa fefeling sbb winter pn dah nak abes. Salji pon dah cair. Tempat nih pon penuh ngan pokok yang tgh tido..uhuu. Tapi walau macam mana pon tempat nih tetap cantik..
Tak percaya tengok gambo-gambo nih sume.


Eh3..tetiba nmpak tupai nih..jinak sangat..






Ok , nanti aku update lagi ye..Petang nih dah janji ngn Dr Yuan, nak amik stock Blackwood dekat klinik dia.kang lama-lama tutup plak, kebulur anak bulus kat umah tu. Papai


2 comments:

meowwmania said...

waa bestnya...

bila la dpt pegi sana

NNS said...

hehe..

jom2 kita pakat p..Jiha pon g kumpul duet setaun..klu tak, tak merasa lar ke sana

Yang Ni Pon Best Jugak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...