Tuesday, February 22, 2011

22/2/2011- Adik riang ria lari sini sana

Entah kenapa hari ini Adik begitu aktif..risau aku dibuatnya pasal benang jahit masa dia neuter last week belum lagi dibuang...dia dok lari sana sini dengan riang ria sekali..

Bila angkat dia bawak masuk dalam carrier atau cage, dia meraung nak keluar..

Mula-mula main lari lari dengan Monyet...tapi Monyet main agak ganas..sampai terguling-guling adik..tak boleh jadik..Monyet aku kurungkan..

Pastu main pulak dengan Simba..lari sampai lidah terjelir...penat...

Aku yang dok tengok diorang belari pun penat sekaki..nakalnya lebih dari 2 ekor budak kecik kat dalam rumah nih..sampai Kochekame dok nyorok dalam bilik air..takut nak keluar...

Ada orang cakap, kucen kalau kita neuter perangai akan jadik macam budak budak.. suka main..tapi aku tengok diorang nih bukan lagi main..dah macam nak perang..

Hehehe...dah lah sekarang cuaca panas...takut badan budak budak nih terhidrat pulak...nasib baik masing-masing banyak minum...

Aku rasa Furkids nih dah terlebih selesa dok kat dalam rumah nih...pasal tu dia mermaharalela...




Tengoklah macammana Adik berjalan dan berlari..dia terpaksa angkat kaki belakang dua-dua sekali tiap kali di nak berjalan ataupun berlari...dia lari macam kelinci...ini namanya Adik Kelinci...

Kuat semangat Adik nih..walaupun tak sempurna tapi semangat nak main dan berlari sangat kuat...

Chayok Adik...


Salam Sayang dari furkids

No comments:

Yang Ni Pon Best Jugak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...